09 januari 2011

Sjalen är klar

Sjalen som inte blev klar under semestern blev klar till slut.
Stänger sjalen med en kiltnål som jag köpt för nästan inga slantar alls hos Bibbis Textil. Gillar nålen för den är enkel utan krusiduller. (Bibbi har förresten en fantastisk service, kan verkligen rekommendera hennes shop!) Sjalen går ner över ryggen och värmer skönt.

Jag tar gärna emot tips på andra varianter på hur man kan bära en trekantig sjal!

Mönstret hittade jag hos Frisky Frog. Det blir som en halv mormorsruta ungefär. Den växer för varje varv och sista varven var ganska långa och tråkiga att göra. Garnet är underbart varma och mjuka Drops Alpaca i fem färger. Sjalen värmer mycket mer än vad man kan tro och jag är jättenöjd med den.

7 kommentarer:

  1. Den blev riktigt bra:-)
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Den blev jättefin! Vad du är duktig! :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Wow vilken snygg sjal, såå fina färger!

    Kul att du är med i min tävling:)
    Ha det gott,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Men wow vilken fin sjal, och vad snyggt det var med nålen till!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vacker sjal! - och den ser riktigt mjuk och varm och gosig ut :))

    Tack för din snälla kommentar om mitt garn. Har inte bestämt mej om jag ska behålla eller sälja det... hojtar till om det är till salu :)

    SvaraRadera
  6. Malin med Johan och Linn14 januari 2011 kl. 21:51

    Tjusigt! Både du och sjalen. Vi saknar er häruppe i det kalla norr.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarer!