26 juni 2012

Liten men tuff






En till virkad mössa i väldigt liten storlek. Den här hade jag tänkt att den skulle bli lite större än vad den blev. Men jag åkte till Cypern med en virknål, tre garnnystan och en handskriven lapp med något som kunde liknas vid ett mönster. Och möjligen krympte mössan i den cypriotiska värmen, eller så var det jag som fick värmeslag. För det här är en väldigt liten mössa. Liten men tuff!

Garn: Tilda
Virknål: 2,5 (och här har vi nog förklaringen till att den blev liten! Tog visst med mig fel virknål...)
Mönster: Samma som det här. Fast utan öronlappar. Och randig. Och virkad i bakre maskbågarna. Och startade med fler maskor på första varvet eftersom jag tänkte att den skulle bli större. Stjärnmönstret är samma som på förra mössan. Kan det utantill nu.
Inspiration: Kungen och Majkis igen.
Storlek: Verkar passa bra på en ballong som är 38 cm, så ca 38-40 cm. Ett väldigt litet huvud alltså.

2 kommentarer:

  1. Jättefin mössa!!

    SvaraRadera
  2. Jenny från Varuträsk27 juni 2012 kl. 14:18

    Har inte kollat bloggen på ett tag, men i takt med att semestern närmar sig är man ju sugen på hemmapyssel. Då måste jag ju se vad du har gjort... och det är en hel del!!! Wow, vad fint! Så roligt också att det är systerbarn på G. H*n kommer vara nöjd med så många dreglisar! :-) Trevlig sommar, kompis!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarer!